Analist: het is moeilijk om alternatieven te vinden voor de standaardisatie- en processysteemmogelijkheden van de Chinese productie -industrie

Dec 01,2022

Jonathan Goldberg, oprichter van D2D Advisory, een analysebureau, zei onlangs dat hoewel de pijplijn lang en moeilijk is, Amerikaanse bedrijven nu onvermijdelijk lijken om hun afhankelijkheid van China te verminderen of volledig te elimineren.

Goldberg is van mening dat de chipproducten die daadwerkelijk in China daadwerkelijk verteren, goed zijn voor 10% - 15% van de wereldwijde vraag. Met het proces van binnenlandse vervanging, ongeacht wat Amerikaanse bedrijven doen in China, zal het aandeel van deze laatste afnemen. Aan de aanbodzijde hebben Amerikaanse fabrikanten een zekere afhankelijkheid van China in het afdicht- en testproces. Maar over het algemeen hebben andere landen voldoende capaciteit om de meeste vacatures goed te maken. Goldberg gelooft dat Amerikaanse bedrijven veel keuzes zullen hebben.

Goldberg wees erop dat het moeilijkste om alternatieven te vinden het vermogen is van het standaardisatie- en processysteem van de Chinese productie -industrie. Hij onthulde ook dat Apple van plan is om het grootste deel van zijn productproductie volledig over te dragen naar regio's buiten het Chinese vasteland in de komende zeven jaar, wat ook vrij lang is voor Apple, dat misschien 's werelds beste bedrijf is in het beheer van elektronisch product, vooral voor anderen.

Goldberg zei ook dat het unilateralisme van de Verenigde Staten moeilijk te erkennen is door zijn bondgenoten. De "plotselinge aanval" van de nieuwe BIS -oktoberregels werd bekritiseerd door vele getroffen bondgenoten.

Goldberg suggereerde dat de Verenigde Staten meer hefboomwerking zouden moeten gebruiken om zijn bondgenoten te benutten, zoals het opleggen van sancties aan Chinese paneelfabrikanten. Dergelijke sancties hebben niets te maken met de belangen van de Verenigde Staten, maar ze kunnen Oost -Aziatische bondgenoten behagen. Bovendien kunnen sancties op Chinese autoschips de ontwikkeling van Chinese autofabrikanten vertragen en worden ze verwelkomd door Duitsland.