South Korea President's Office: Musk beschouwt Zuid -Korea als het nummer één investeringsobject
Nov 24,2022
Volgens Digitimes zei volgens het kantoor van de Zuid -Koreaanse president Yin Xiyue, CEO van Tesla, CEO van Tesla dat hij geloofde dat Zuid -Korea de eerste keuze was voor investeringen.

Volgens het kantoor van Yin Xiyue kwam de toespraak van een virtuele ontmoeting tussen Musk en Yin Xiyue. Musk zei dat hij een investeringsbeslissing zou nemen na een uitgebreid evaluatie van de beleggingsvoorwaarden, waaronder human resources en technologie.
Yin Xiyue luisterde ook naar het plan van Musk om een andere superfabriek in Azië te bouwen om elektrische voertuigen te produceren. De belangrijkste fabriek van Tesla in Azië bevindt zich in Shanghai, China - zijn capaciteit is onlangs verdubbeld tot ongeveer 1 miljoen auto's per jaar.
Volgens het kantoor van Yin Xiyue uitte Musk ook zijn bereidheid om actief te investeren in de laadinfrastructuur van elektrische voertuigen in Zuid -Korea en de supply chain -samenwerking met Zuid -Koreaanse ondernemingen aanzienlijk uit te breiden. Het kantoor van Yin Xiyue zei dat Musk voorspelde dat tegen 2023 het aantal onderdelen dat bij Zuid -Koreaanse bedrijven werd gekocht, zou stijgen tot ten minste $ 10 miljard.
Tesla -vertegenwoordigers reageerden niet onmiddellijk op e -mails die commentaar zochten.
Tesla heeft veel Koreaanse gemaakte auto-onderdelen gekocht, waaronder langdurige batterijleverancier LG Energy Solution Ltd. In feite zei Jeon Hyeyoung, een analist bij Seoul Daol Investment & Securities Co. Output van Tesla's Shanghai -fabriek.
LG Energy zei in juni dat het $ 452 miljoen zou uitgeven om een nieuwe 4680 batterijproductielijn te bouwen. Tesla prees de volgende generatie batterijen als de sleutel tot het ontgrendelen van goedkopere en meer populaire elektrische voertuigen.
Zuid -Korea is ook de thuisbasis van Hyundai Motor Co. en Kia, 's werelds twee grootste autofabrikanten, en andere batterijfabrikanten, zoals SK op Co. en Samsung Sdi Co. Het is de belangrijkste groeimotor van zijn economie en gelooft dat het high is -Tech Supply Network met de Verenigde Staten is cruciaal.
In augustus ondertekende de Biden Government de Inflation Reduction Act, die belastingprikkels voor elektrische voertuigen in het buitenland uitsluit. Als gevolg hiervan zijn de Amerikaanse relaties in Zuid -Korea gespannen.
Naast China, waar Tesla veel zaken heeft, is Zuid -Korea niet het eerste land in de regio dat Musk aantrekt.
Yin Xiyue vertelde Musk ook dat de Koreaanse regering de voorschriften actief zal verbeteren die moeilijkheden kunnen veroorzaken voor buitenlandse investeerders om zaken te doen in Zuid -Korea.
Yin Xiyue luisterde ook naar het plan van Musk om een andere superfabriek in Azië te bouwen om elektrische voertuigen te produceren. De belangrijkste fabriek van Tesla in Azië bevindt zich in Shanghai, China - zijn capaciteit is onlangs verdubbeld tot ongeveer 1 miljoen auto's per jaar.
Volgens het kantoor van Yin Xiyue uitte Musk ook zijn bereidheid om actief te investeren in de laadinfrastructuur van elektrische voertuigen in Zuid -Korea en de supply chain -samenwerking met Zuid -Koreaanse ondernemingen aanzienlijk uit te breiden. Het kantoor van Yin Xiyue zei dat Musk voorspelde dat tegen 2023 het aantal onderdelen dat bij Zuid -Koreaanse bedrijven werd gekocht, zou stijgen tot ten minste $ 10 miljard.
Tesla -vertegenwoordigers reageerden niet onmiddellijk op e -mails die commentaar zochten.
Tesla heeft veel Koreaanse gemaakte auto-onderdelen gekocht, waaronder langdurige batterijleverancier LG Energy Solution Ltd. In feite zei Jeon Hyeyoung, een analist bij Seoul Daol Investment & Securities Co. Output van Tesla's Shanghai -fabriek.
LG Energy zei in juni dat het $ 452 miljoen zou uitgeven om een nieuwe 4680 batterijproductielijn te bouwen. Tesla prees de volgende generatie batterijen als de sleutel tot het ontgrendelen van goedkopere en meer populaire elektrische voertuigen.
Zuid -Korea is ook de thuisbasis van Hyundai Motor Co. en Kia, 's werelds twee grootste autofabrikanten, en andere batterijfabrikanten, zoals SK op Co. en Samsung Sdi Co. Het is de belangrijkste groeimotor van zijn economie en gelooft dat het high is -Tech Supply Network met de Verenigde Staten is cruciaal.
In augustus ondertekende de Biden Government de Inflation Reduction Act, die belastingprikkels voor elektrische voertuigen in het buitenland uitsluit. Als gevolg hiervan zijn de Amerikaanse relaties in Zuid -Korea gespannen.
Naast China, waar Tesla veel zaken heeft, is Zuid -Korea niet het eerste land in de regio dat Musk aantrekt.
Yin Xiyue vertelde Musk ook dat de Koreaanse regering de voorschriften actief zal verbeteren die moeilijkheden kunnen veroorzaken voor buitenlandse investeerders om zaken te doen in Zuid -Korea.